och alla bara pratar "är det sant" och "jag har hört om dig" jag kommer aldrig tillbaka hit igen neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna alla dansar, och jag tänker är du också själv? var är du ikväll..

det är så ljust när jag vaknar att jag tror jag har försovit mig. klockan ringer tio minuter innan bussen går och jag hoppar av i skanstull där jag två dagar senare gått i snöblåst med fingervantar. nu var det för varmt för dubbla stickade tröjor och min skinnjacka som jag använt hela vintern var inte längre för tunn. jag stämplar in och när jag stämplar ut nio timmar senare skiner solen fortfarande och jag blir spontan och köper en ny iphone. sen köper jag en kaffe och tänker att jag ska sitta vid vattnet och dricka den men istället spärras hela skanstull av och samtidigt får en buss punktering och det blir värsta smällen. folk skriker och springer som i en film och jag tar en omväg hem sen sitter jag vid vattnet och skypar med dig. sen går solen i moln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0