någonstans i livet. någon gång för längesen.

när jag gick i trean på gymnasiet hade jag nästan alltid mössa på mig, med håret instoppat under så det såg ut som jag inte hade något hår alls. jag hade varit skoltrött sen jag gick i åttan och jag gjorde hellre roliga saker som att sitta på myntan än att plugga. i slutet av trean hade jag massa arbeten kvar så jag valde att hoppa över den sista praktiken och även några studentfester för att plugga. jag ville bara sluta skolan och när vi gick ut på balkongen var jag så lycklig. solen värmde och det var så fint väder den dagen och vi satt i trädgården hemma och åt god mat. sen gick vi ut på det enda stället man kan gå ut på och dansade hela natten sen sov vi i den lägenhet vi renoverat några månader innan. jag vaknade någongång tidigt på morgonen av att det var någon som spydde utanför. du sov.




sen vaknar man upp några veckor senare och alla andra börjar skolan men inte jag. jag jobbade bara varannan helg på elsas. och mirjam hade flyttat till stockholm och jag visste inte vad jag ville göra. fyra år senare vet jag fortfarande inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0