norberg vs stockholm

jag kommer från en jätteliten by på gränsen till dalarna. där vet man vilka alla är och det är så litet att man kan gå igenom centrum på max fem minuter. vi har en ica-affär och ett konsum, ett systembolag och elsa andersons konditori. vi har också en camping och massa gruvhål, en sportaffär som gick i konkurs och en blomsteraffär som har kvar samma plastblommor sen tidigt nittiotal. pizzerior finns det gott om och även frisörsalonger. sen har vi port arthur som serverar tacos varje onsdag. när jag var yngre hängde vi alltid vid myntan. det är en blå korvkiosk mitt i byn. vi åt kebabtallrik med hälften mos, hälften stripes eller en stripestallrik med massa kebabsås. när jag gick i åttan färgade jag håret brunt, då åt jag på myntan en vecka i streck för jag ville inte ta av mig luvan i skolmatsalen. när jag flyttade hit var jag helt anonym och jag hejade aldrig på någon när jag var ute och gick. nu ett halvår senare möter jag ofta människor jag känner igen. igår när vi går för att dricka öl sitter två av mina kollegor på samma pub. jag stöter ofta på kunder från mina jobb och igår kom en norbergare in på skobutiken när jag jobbade.

det är inte så stor skillnad på stockholm och norberg i alla fall...





Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du trivs men vi längtar väldigt mycket efter dig. Det blev så tomt här även om du inte bodde hos oss. Du vet vad jag menar. <3

2012-03-16 @ 07:17:42
Postat av: Annie

<3

2012-03-16 @ 21:36:16
Postat av: Sara

Ja, det är så kul att du trivs och allting... men... om vi här hemma fick bestämma så skulle vi nog säga att du skulle få lov att bo i Norberg så att alla promenader, tekvällar osv kunde vara som "vanlit";) <3

2012-03-17 @ 13:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0